Distsipliin grupivestlustes (Teema 5)

Tänapäeval on väga raske leida inimest, kes ei kasutaks veebis suhtlusvõrgustikke. Internet ja selles toimuv suhtlus on tõusnud inimeste eludes tähtsale kohale ja paljud ei kujutakski elu ilma selleta ette. Selle jaoks, et kõigil oleks seda hea ja mõnus kasutada, on välja mõeldud netikett. See sisaldab endas põhimõtteliselt käitumisviise, mis aitavad inimesel veebis viisakaks jääda ja samas õpetab teiste peale mõtlema. Virginia Shea on kirjutanud raamatu "Netiquette", kus ta on sõnastanud veebis suhtlemise 10 käsku. 

3. käsk "Tea, kus sa oled" räägib sellest, kuidas inimene peab enne mõtlema mida ja kuhu ta kirjutab. Mul on oma kogemus selle kohta, kuidas üks isik sellest absoluutselt kinni ei pidanud. Ma teenisin Kaitseväes Kuperjanovi jalaväepataljonis ja meil oli seal poistega tehtud kompanii peale grupivestlus Messengeri keskkonnas. Vestlus loodi selle jaoks, et kõik sõdurid teaksid tunniplaani, saaksid kuskilt tunnis õpitud materjalid kätte ja saaksid võimalikult ruttu teada muutustest, mis väljaõppes võisid ajaliselt tekkida. Veel sai sealt teistelt infot küsida, kui midagi jäi kuskilt segaseks. Üks hetk hakkas sinna üks sõdur postitama igasuguseid roppusi ja õõvastavaid videosid. Üks õudsematest, mis mulle tänaseni veel meeles on, oli sellest, kuidas üks poiss sooritab pumppüssiga enesetapu. See jäi muidugi tal viimaseks selliseks postituseks, sest järgnes lihtsalt see, et tema peale mindi suure kambaga karjuma ja see vist aitas. Aeg-ajalt läks muidugi seal vestluses mõni teemadesse mittepuutuv jutt lahti, aga mitte kunagi midagi sellist.

See juhtum õpetas mulle seda, et ma pean alati täpselt läbi mõtlema, kellele ma mida kirjutan. See sõdur saatis vestlusesse infot, mis ei läinud absoluutselt sellega kokku, milleks see vestlus loodi. Ta suutis kõigil teistel enesetunde halvaks teha, sest ta ei mõelnud üldse selle peale, et teistel ei pruugi nii "haige" iseloom olla. Peaaegu igas sellises grupivestluses on paika pandud distsipliin, mida peab järgima. Kui sellest kinni hoitakse, siis on kõigil vestlejatel seda meelepärane kasutada. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kasutatavus veebis (Teema 12)

It eetilised probleemid (Teema 15)

Arendus- ja ärimudelid (Teema 11)