Eesti IT professionaal (Teema 8)

 Iga tööandja unistus on see, et kõik tema alluvad oleks nö professionaalid. Sellepärast korraldataksegi töökohtadele konkursse, et tööandjad need parimad suurest hulgast üles leiaks. Riikide kaupa mõeldakse "keskmisest" professionaalist erinevalt. Kindlasti on erinevus sees USA ja Kongo DV IT-spetsialistidel. Sama moodi on ka Eestis. Järgnevalt proovin kirjeldada, milline peab olema Eestis IT-valdkonnas töötav isik, et teda hakataks professionaaliks kutsuma.

Täna peab IT prof olema väga laia silmaringiga ja peab suutma lahendada kõik ülesanded, mis talle ette antakse (muidugi mõistlikuse piirides). Samas peab ta seda ka suutma kiiresti teha, sest aeg on raha. Kindlasti peab ta suutma teha koostööd enda kolleegidega ja arvestama sellega, et tema töö mõjutab ka teiste tööd, kui tegemist on ühise suure projektiga. Kui töötajal puudub suhtlemisoskus ja ta ei oska ennast hästi väljendada, siis kogu töö seisab selle arvelt. 

Peale selle on veel tähtsal kohal enda aja ja elu planeerimine. Kui töötaja suudab kliendile anda täpse toote valmimise aja ja toode tehaksegi õigeks ajaks valmis, siis see näitabki planeerimise professionaalsust. Arvesse on võetud toote baasi valmimine, tõrgete tekkimine ja muidugi testimine. Minu arust näitab professionaalsust ka see, kui palju vaba aega IT profil on. Kui ta istuks 24/7 ainult arvuti taga ja programmeeriks, siis oleks see mulle, kui tööandjale ohumärk. See näitaks seda, et töötaja ei suuda oma tööga hakkama saada või ei oska ta oma aega planeerida. Kui programmeerija saab õhtuti sõprade ja tuttavatega koos aega veeta, ilma, et ta peaks tööle mõtlema, siis on ta professionaalselt oma aega planeerinud.

Iseloomult peaks olema IT prof hea suhtleja, teistega arvestav, pigem tagasihoidlikum ja kohusetundlik. Ta on selline inimene, kes täidab kõik eesmärgid, mis ta on endale püstitanud ja parandab enda koodi nii kaua, kuniks see töötab. 

Lühidalt kokkuvõttes on IT prof umbes nagu autojuht Kaitseväes - kui seersantid enda tööga hakkama ei saa, siis peavad autojuhid selle nende eest õigesti ja korralikult ära tegema.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kasutatavus veebis (Teema 12)

It eetilised probleemid (Teema 15)

Arendus- ja ärimudelid (Teema 11)