Erinevad juhitüübid IT-sektoris (Teema 9)

 Kõik inimesed on erineva iseloomuga. Väga raske on leida kahte täpselt samasuguse iseloomuga inimest, kui see üldse võimalik on. Sellest võib järeldada, et kõik inimesed lähenevad ka enda tööülesannetele erinevalt. Juhi amet pole mingi erand. Juhi stereotüübina kujutatakse ette punase näoga vihast inimest, kes ainult alluvate peale karjub. Tegelikkuses on juhte palju erinevaid ja neid saab iseloomu järgi suurematesse gruppidesse jaotada. Järgnevalt kirjeldan kahte erinevat juhti, kes IT-sektoris töötavad.

Esimeseks kirjeldatavaks olen valinud Allan Martinsoni, kui ta oli MicroLinki juht. Minu isa töötas tema alluvuses ja sellepärast oskan ma teda kirjeldada. Martinson läheb kindlasti treenerlik/ juhendajalik juht. Firmas oli väga suur kokkuhoiu tunne ja Martinson tegi kõik selleks, et firmas valitseks mõnus töökeskkond. Korraldati palju üritusi, kuhu kaasati ka töötajate pered ja see tõstis kindlasti üksteise usaldust. Kui firmas saavad töötajad üksteisega hästi läbi, siis on tugev ka koostöö ja kui firmas valitseb tugev koostöö, siis saab ka töö kiiresti ja hästi tehtud. Martinson aitas enda alluvatel ka kogu aeg edasi areneda, mis jälle omakorda muutis töö tegemise sujuvamaks.

Teiseks olen otsustanud kirjeldada Priit Alamäed, kes on Nortali juht. Nii palju kui ma olen temast kuulnud või tema kohta uurinud, siis ma liigitaks ta liiderlikuks ja/või arengumootorlikuks juhiks. Alamäe vaatab kogu aeg tulevikku ja tema eesmärk on kogu aeg edasi areneda. Ta saavutab endale seatud eesmärgid ja paneb kohe paika ka uued. Kõik eesmärgid ei pruugi olla kergemate killast, aga ta annab endast parima, et need täita. Kuna talle on ka väga tähtis, et tal oleks palju rahulolevaid kliente ja ta püüab kogu aeg neid juurde saada, siis peab ta ka ajaga kaasas käima ja Nortalit kogu aeg kaasaegsena hoidma. Suheteid alluvatega ei oska ma kommenteerida, aga nii palju ma tean, et üks mu sõber, kes on tavaline arendaja Nortalis, ei ole Alamäega üldse kokku puutunud.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kasutatavus veebis (Teema 12)

It eetilised probleemid (Teema 15)

Arendus- ja ärimudelid (Teema 11)